DOLAR

32,4997$% 0.26

EURO

34,5910% 0.25

STERLİN

40,5116£% 0.34

GRAM ALTIN

2.476,16%-0,27

ONS

2.370,42%-0,53

BİST100

9.561,11%-1,23

İmsak Vakti a 02:00
İstanbul AÇIK 22°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Anksiyete Nedir ve Belirtileri Nelerdir?

Anksiyete Nedir?

Anksiyete, bir olay ya da durum karşısında olumsuz beklentilerin hem zihinsel hem de fiziksel olarak hissedilmesidir. Zihinsel olarak, endişe verici düşüncelerin oluşturduğu negatif kalıplarla kendini gösterirken, fiziksel olarak vücudun bu uyaranlara tepki vermesi şeklinde belirtiler gösterir. Bu tepkiler arasında hızlı kalp atışı, gerginlik, terleme gibi fiziksel belirtiler bulunur.

Anksiyete Belirtileri Nelerdir?

Kaygı, insanların geleceği öngörebilme yeteneği olarak da tanımlanabilir. Anksiyete, dikkat çekmek ve önemsediğiniz şeyleri korumak için gerekli değişiklikleri yapmanızı teşvik eder. Ancak sürekli ve kontrolsüz bir şekilde yaşanan anksiyete, günlük yaşamı olumsuz etkileyebilir ve depresyon riskini artırabilir. Tedavi edilmediğinde anksiyete, yaşam kalitesini düşürebilir.

Anksiyete tedavisinde maruz bırakma terapisi gibi yöntemlerin yanı sıra yaşam tarzı değişiklikleri de önemli rol oynar. Egzersiz, derin nefes alma ve meditasyon gibi teknikler anksiyetenin uzun vadeli yönetiminde etkili olabilir.

0 0 0 0 0 0
YORUMLAR

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.

Sıradaki haber:

Yaygın Anksiyete ve Gerginlik

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.